Kundklubb
Kundklubb är ett av de vanligaste sätten att knyta kunder närmare till sig och sälja mer. Vi kan erbjuda en komplett lösning så att du kan ge rätt erbjudande till rätt kund.
Komplett kundklubbssystem
Digital kundklubb
Bjud in dina kunder till en digital kundklubb och lär känna dem bättre. Att som kund vara med i en kundklubb är inte alls ovanligt idag. Att gå med i en kundklubb ger ofta dig som kund tillgång till exklusiva erbjudanden, rabatter eller andra förmåner från företag man gärna handlar hos. För företag betyder detta bättre överblick över kundens köpbeteende, engagemang och intressen vilket gör det enklare att anpassa erbjudanden och rabatter för ökad konvertering.
Skapa starkare relation med dina kunder
Företag kan erbjuda olika typer av kundklubbar, till exempel en poängklubb där kunderna samlar poäng för varje köp de gör och sedan kan använda poängen för att få rabatter eller andra belöningar. Det kan också vara en VIP-klubb där kunderna får tillgång till exklusiva produkter eller evenemang som inte är tillgängliga för allmänheten.
Att vara med i en kundklubb kan ge kunderna en känsla av att de är uppskattade och att företaget bryr sig om deras lojalitet. Det kan också ge en känsla av tillhörighet och gemenskap med andra kunder som också är med i klubben.
För företag är en kundklubb en effektiv marknadsföringsstrategi för att öka lojaliteten hos befintliga kunder och locka nya kunder till företaget. Genom att erbjuda exklusiva förmåner och rabatter kan företag öka sina försäljningsvolymer och skapa en mer stabil kundbas.
Sammanfattningsvis är att vara med i en kundklubb ett populärt sätt för konsumenter att få tillgång till exklusiva förmåner och för företag att öka sin kundlojalitet. Det är en win-win-situation för både kunden och företaget, och kan hjälpa till att skapa en starkare relation mellan dem.
Vill du veta mer om vårt kundlojalitetssystem eller önskar hjälp att komma igång med din kundklubb ska du boka in ett möte med oss.
För bättre kommunikation med dina kunder
Vi erbjuder lösningar för ett komplett kundklubbssystem för olika typer av företag. Vårt kundlojalitetsprogram i kombination med pekskärm PRO gör det enkelt för ditt företag att kommunicera med kunderna och skapa personifierade erbjudanden och rabatter. Det är även enkelt för dina kunder att ta del av kampanjerna och för nya kunder att registrera sig i kundklubben.
Kundklubb för kunden
Att vara med i en kundklubb kan ge kunden en känsla av tillhörighet och gemenskap med andra kunder. Det ger också en känsla av att de är uppskattade och att företaget bryr sig om deras lojalitet. För en kund innebär ett medlemskap i en kundklubb vanligtvis en möjlighet att t.ex. samla poäng eller ta del av olika förmåner.
Kundklubb för ditt företag
För företag är en kundklubb en effektiv marknadsföringsstrategi för att öka lojaliteten hos befintliga kunder och locka nya kunder till företaget. Genom att erbjuda exklusiva förmåner och rabatter kan företag öka sina försäljningsvolymer och skapa en mer stabil och lojal kundbas.
Olika typer av kundklubb
Företag kan erbjuda olika typer av kundklubbar, till exempel en poängklubb där kunderna samlar poäng för varje köp dem gör. Poängen kan sedan användas för att få rabatter eller andra belöningar. En kundklubb kan också vara en typ av VIP-klubb där kunderna får tillgång till exklusiva produkter eller evenemang som inte är tillgängliga för allmänheten.
Kundlojalitetssystem med hårdvara
Kundklubb PRO
Möbelmästarna har valt att använda vår kundlojalitetssystem i kombination av pekskärm som vi kallar PRO. Möbelmästarnas kunder kan enkelt och snabbt bli medlem i deras kundklubb och ta del av personifierade kampanjer.
En av Möbelmästarnas kampanjer gav tillbaka flera hundra tusen kronor i ökad försäljning under en och samma kampanjmånad.
Med vår PRO, en portabel pekdator, får du ett verktyg för kundinteraktion i butik. Det används främst för att fånga besöksdata men det finns en uppsjö andra intressanta applikationer som främjar relationen med dina kunder.
Med PRO kan kunder gå med i din kundklubb, skicka senaste rabatter eller ert lojalitetskort till sig själva. På så sätt ökar du dina kunders engagemang på de kampanjer du har och du extraherar den viktiga kunddatan. Genom att låta dina kunder på ett snabbt och digitalt sätt ha en relation till din verksamhet får du lojalare kunder som prioriterar din verksamhet före andra konkurrenter.
Samtidigt, förutom att det är otroligt enkelt så kan du samla in personuppgifter och samtidigt efterleva GDPR då alla kunder som registrerar sig med hjälp av PRO godkänner att du bearbetar deras personuppgifter.
All information som du samlar in via PRO sparas och kan användas vid en kampanj i samma enkla system. Du kan alltså få in kundinformation via PRO, skapa en kampanj för t ex alla dina nya kunder för månaden och skicka ut kampanjen för att erbjuda dem en “kom tillbaka rabatt på 20%”. Sen kan du i realtid följa försäljningen via vår statistik, allt i ett och samma system.
KONTAKA OSS
Hur kan vi hjälpa ditt
företag att växa?
Vi kombinerar vår erfarenhet och branschkunskap för att hjälpa dig att lyckas.
Fyll i formuläret till höger eller kontakta oss direkt genom att klicka på chatten längst ner till höger på sidan.